AIDA Evolution-programma werpt zijn vruchten af voor Carnival

De moderniseringswerken aan de AIDAdiva in het kader van het AIDA Evolution-programma zijn zeer positief ontvangen. Dat zei Josh Weinstein, CEO van Carnival Corporation, tijdens de toelichting op de kwartaalcijfers van het bedrijf.
Deze verbeteringen maken deel uit van de strategie van Carnival om zich sterker te richten op merken die een hoger rendement opleveren, aldus Weinstein.
Het oorspronkelijke renovatieprogramma was bedoeld voor drie schepen uit de Sphinx-klasse van AIDA, maar inmiddels is besloten om alle zeven schepen uit deze klasse aan te pakken.
“We blijven investeren in onze bestaande vloot om nieuwe vraag te creëren en de prijsstelling te verbeteren. De AIDAdiva is onlangs weer in de vaart genomen als eerste schip dat de AIDA Evolution-upgrade heeft ondergaan, en sinds haar terugkeer presteert ze uitzonderlijk goed,” aldus Weinstein.
Hij gaf aan dat gasten enthousiast zijn over de nieuwe barconcepten en de speciale restaurants aan boord.
“Dit succes is een goed teken voor de overige zes schepen van AIDA die de komende jaren dezelfde upgrade zullen ondergaan. Daarnaast hebben we onlangs twee nieuwe schepen besteld voor AIDA, die in het boekjaar 2030 en 2032 geleverd zullen worden.”
“Met deze volgende generatie schepen, in combinatie met het AIDA Evolution-programma dat een groot deel van de bestaande vloot moderniseert, versterken we onze strategie om ons te richten op merken met een hoger rendement. Dit zal de vraag naar ons AIDA-merk, dat in Duitsland al synoniem staat voor cruisen, alleen maar verder vergroten.”
Reactie