Regent presenteert een nieuwe uitstraling

Regent Seven Seas Cruises is het jaar begonnen met een vernieuwde merkidentiteit. Deze stap maakt deel uit van een bredere strategie, waarbij het bedrijf zich voorbereidt op groei met twee nieuwe schepen en zich richt op een jongere doelgroep, met name generatie X. Dat vertelt Steve Odell, senior vicepresident en commercieel directeur van Regent.
De twee nieuwe schepen, die in 2026 en 2029 in de vaart komen, maken deel uit van een investering van meerdere miljarden euro’s. Daarbij keert voormalig CEO Jason Montague terug in een nieuwe rol als ‘chief luxury officer’. Hij zal toezicht houden op de bouw van de nieuwe schepen, zowel voor Regent als voor zustermerk Oceania Cruises.
“De babyboomers vormen nog steeds een belangrijk deel van onze klantenkring, maar generatie X klopt nu echt aan,” aldus Odell. “Onze nieuwe uitstraling is moderner en we hebben veel aandacht besteed aan de waarde die we bieden, vooral als het gaat om het all-inclusive concept.”
Afgelopen zomer paste Regent het prijsmodel aan. Gasten krijgen nu twee opties te zien: een prijs voor de all-inclusive cruise, en een prijs voor de cruise inclusief vlucht.
“Voorheen zat businessclass-vlucht standaard in de prijs. Voor corona werkte dat prima, het was overzichtelijk en stabiel. Maar sindsdien is de luchtvaart veel grilliger geworden, waardoor het lastiger werd om dat model vol te houden,” legt Odell uit.
“De feedback die we kregen van onze reispartners is dat deze nieuwe aanpak ons beter vergelijkbaar maakt met andere luxe rederijen,” voegt hij toe.
De vaarroutes van Regent zijn inmiddels gepland tot in 2027. Daarbij blijft het bedrijf voortbouwen op succesvolle programma’s uit het verleden.
“Een belangrijke stap is dat we de Seven Seas Splendor voor het eerst inzetten op een wereldcruise. Dat is een schip uit onze Explorer-klasse, en het betekent dat we meer luxe capaciteit beschikbaar hebben voor deze bijzondere reizen,” aldus Odell.
Na een proefperiode met enkele nieuwe, diepgaande routes, breidt Regent dit programma uit naar 15 cruises. Deze reizen doen minder havens aan, maar blijven langer op elke bestemming.
“In plaats van een 10-daagse cruise met acht stops, krijg je nu een 10-daagse reis met vier havens, waar je dan meerdere dagen verblijft,” legt Odell uit. Meer van dit soort routes worden in de toekomst verwacht.
Daarnaast komen er meer cruises van zeven dagen, speciaal gericht op mensen die voor het eerst met Regent reizen.
De Regent Seven Seas Prestige zal eind 2025 in de vaart komen. De cruises met dit schip zijn vanaf mei te boeken.
Het schip wordt groter dan eerdere nieuwbouwschepen van Regent, met ruimte voor 850 gasten en een tonnage van 77.000. Toch groeit de ruimte per gast aanzienlijk.
“Het schip wordt 40 procent groter, maar er komen slechts 13 procent meer gasten bij,” zegt Odell. “Dat past bij onze strategie, want we zien dat luxe reizigers steeds meer waarde hechten aan ruimte.”
“We moeten blijven investeren in het aantrekken van nieuwe klanten,” vervolgt hij. “Dat is de kern van onze strategie. We moeten blijven vernieuwen, ook in onze routes. We hebben vertrouwen in de groei van de markt en zijn goed voorbereid om aan die vraag te voldoen.”
Reactie